فعالیت های بازاریابی - تعریف - مزایا چیست؟ | سری اول
نوشته شده توسط : worldmarketing

فعالیت های بازاریابی - تعریف - مزایا چیست؟
فعالیت های بازاریابی عامل مهمی است که موفقیت در تجارت شما را تعیین می کند. به عبارت دیگر ، داشتن یک محصول یا خدمات عالی برای اکثر سازمان ها و مشاغل هرگز کافی نیست. بدون فعالیت های بازاریابی کارآمد ، نام تجاری شما شناخته نمی شود و کسب و کار شما به آرامی زیر نظر قرار می گیرد.

تعریف فعالیت های بازاریابی چیست؟ فعالیت های بازاریابی به مواردی گفته می شود که فرد یا سازمانی برای افزایش فروش خدمات / محصولات و همچنین بهبود برند خود متعهد می شود. به عبارت دیگر ، فعالیت های بازاریابی مجموعه فرآیندهای ایجاد ارتباطات م ،ثر ، مبادله و ارائه پیشنهاداتی است که به مشتری ، شرکا یا مشتری ارزش افزوده می دهد.

آیا نیازهای مشتریان و آخرین روند بازار را می فهمید؟ علاوه بر این ، چگونه می توانید برای بهبود فروش و بهره وری به طور موثر با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید؟ ….و غیره. به عنوان یک صاحب مشاغل ، پاسخ ها و س questionsالات زیادی وجود دارد که باید دریافت کنید ، که فقط از طریق فعالیت های بازاریابی قابل دستیابی است. بنابراین ، ما این مقاله را به عنوان راهنمای کامل فعالیتهای بازاریابی برای سازمانهای کوچک ، متوسط ​​و بزرگ در اختیار شما قرار می دهیم.

دسته بندی فعالیت های بازاریابی
دسته فعالیت های بازاریابی
دسته فعالیت های بازاریابی
دسته فعالیت های بازاریابی کدامند؟ این روشی است که فعالیتهای بازاریابی را با توجه به اهداف یا اهداف آنها گروه بندی می کند. در نتیجه این طبقه بندی ها به شما کمک می کند تا از فعالیت های بازاریابی به راحتی و کارآمد استفاده کنید

اهداف فعالیت های بازاریابی دیجیتال را می توان در سه دسته اصلی زیر ترکیب کرد:

مشتری های جدید بگیرید.
مشتری را از دسترسی به رقبا دور نگه دارید
با مطالعه نیازهای او و ارائه راه حل هایی در قالب محصولات و خدمات جدید ، مشتری را رشد دهید
هر فعالیت بازاریابی که بتواند براساس اهداف آن در یکی از این دسته ها قرار گیرد. برای اطلاعات بیشتر و جزئیات به مقاله فعالیتهای بازاریابی به بخشها مراجعه کنید

لیست فعالیتهای بازاریابی اصلی
فعالیت های بازاریابی به شما امکان می دهد سهم بهتری از بازار ، رشد درآمد و سودآوری را کسب کنید. مهمتر از همه ، آنها نیازهای مشتریان را شناسایی می کنند و آنها را با محصولات و خدمات سفارشی برآورده می کنند.

در اینجا لیست اصلی فعالیت های بازاریابی است که شما باید انجام دهید

فعالیت بازار شماره 1: تحقیقات بازار
برخی از سازمان ها تحقیقات بازار را انجام نمی دهند ، این فعالیت اصلی در زمینه بازاریابی است و کنار گذاشتن آن آسان است. اما باید بدانید که بدون تحقیقات مناسب بازار ، استراتژی های بازاریابی شما در بیشتر موارد م effectiveثر نخواهد بود. بنابراین ، بدون توجه به اندازه شغل خود ، به تحقیقات بازار نیاز دارید ، و اگر اهمیت آن را درک کنید ، آن را در اولویت خود قرار می دهید. بنابراین ، در اینجا چند نکته در مورد اهمیت تحقیقات بازاریابی آورده شده است:

فرصت های نقطه ای: تحقیقات بازار می تواند شما را قادر به شناسایی افرادی کند که به محصول و خدمات شما نیاز دارند. علاوه بر این ، شما می دانید که کجا می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید و بهترین کانال های بازاریابی برای استفاده. دانستن درباره مشتریان و مشتریان بالقوه شما ، از قبیل مشخصات جمعیتی ، گروه سنی ، وضعیت کار ، در ساده سازی فعالیت های بازاریابی شما بسیار کمک خواهد کرد.

خطر شکست را کاهش می دهد: طبق آمار ، 50٪ تجارت از 5 سال گذشته دوام نمی آورد. این به دلیل عدم تحقیقات بازار است. هنگامی که شما تحقیقات بازار را انجام می دهید ، می توانید روزنه ها و گلوگاه ها را شناسایی کنید. شما می دانید که چگونه می توانید از طریق جذب مشتری جدید ، یک جریان ثابت درآمد کسب کنید و همچنین چگونه می توانید مشتریان خود را حفظ کنید.

آزمایش محصول: فعالیت تحقیق در بازار می تواند شما را قادر به آزمایش محصولات و خدمات جدید قبل از عرضه آنها کند. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود قبل از ساخت نسخه نهایی ، در مورد نظرات مشتریان در مورد محصولات و خدمات خود اطمینان حاصل کنید. این می تواند باعث صرفه جویی در هزینه شما و افزایش بهره وری شود.

فعالیت بازار شماره 2: بازار بخش مشتری را انتخاب کنید
بازاریابی مشتری مداری شده است. بنابراین ، شما باید بتوانید بخش مشتری خود را برای محصولات و خدماتی که ارائه می دهید تعیین و انتخاب کنید. وقتی مشتری های خود را به درستی تقسیم بندی کنید ، می توانید به راحتی محصولات و خدمات سفارشی ایجاد کنید. تقسیم بندی مشتری همچنین به شما امکان می دهد بهترین کانال ها را برای انجام بازاریابی خود تعیین کنید ، که می تواند در طولانی مدت در هزینه شما صرفه جویی کند.





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: